Välkomna, kära vänner!

Välkomna till Paatsy.blogg.se!
Nu ska jag försöka presentera mig så gott det går. För sånt är ju aldrig lätt. Att beskriva sig själv, alltså.

Hursomhelst, jag heter Patricia. Är född 11 februari 1993 i Göteborg. När jag var sex år flyttade jag och min mamma till ett slags vårdhem nere i Höör, Skåne, för mammas narkotika-missbruk. Pappa höll också på, men fick ingen vård. (Han bor nu kvar i Göteborg vad jag vet, och har inte haft någon kontakt med honom på snart 7 år!!)
Vi flyttade sedan ner hit och mamma träffade Jerry, som numera är min låtsaspappa (bonuspappa, plastpappa, vad man nu vill kalla det). Han hade alkoholproblem, och det fick även mamma. Sen dess har det varit en hel del problem, och jag har varit med om några fruktansvärda dagar i mitt liv, som jag gärna önskar inte hade hänt. Men jag är glad att jag fick uppleva dem, istället för någon annan (även om fler säkerligen har varit med om mycket värre grejor). Missbrukande föräldrar är bland det värsta som finns.

För att inte göra den här presentationen alldeles för lång, så börjar jag nu till hösten i nian (!) och har bestämt mig för att satsa rejält på skolan för att gå ut med rätt bra betyg. Jag har en del planer inför gymnasiet, och det blir nog så att jag kommer gå Omvårdnadsprogramet, för att utbilda mig till sjuksköterska (och möjligtvis läkare).
Sen får jag väl säga att jag även har en hund som jag köpte för egna pengar för 5 år sedan, och heter Kompis. Han är bäst, kan jag bara säga. Har även två katter, Kissemajs och Bono (som är världens gulligaste). Och jo, får ju inte glömma småsyskonen, Anton & Elin.

Det var väl det. Mer lär ni (som läser bloggen, vilket inte är så många, kan jag tänka mig) märka under tiden. Men som sagt, välkomna till min lya! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0